luni, 27 aprilie 2009

Poza de CV nu e poza de Hi5


Ora 9 AM. Ajung la birou si la fel ca in fiecare zi, deschid mailul si apoi toate site-urile pe care am postat anunturi de recrutare, sperand ca azi sa fie o zi mai buna si sa primesc si eu un CV ok. Pana sa ajung la toate CV-urile, rad deja citind e-mailul care circula de 10 minute prin tot biroul, cu o super poza de CV. Candidatul nostru e in baie si isi face singur poza cu telefonul. Are si aura, ca de, blitzul se reflecta in splendida faianta model italian ce face backgroundul fotografiei. Nici nu mai conteaza pentru ce job a aplicat, pentru ca un lucru e clar: cu asa poza pe CV, nu prea vrei sa il chemi la interviu. Poate doar ca sa ti se confirme credintele despre el. 

Dar ce zic, nu bine inchid mailul colegei, ca dau si eu peste o poza de CV din acelasi "regn". Candidatul, ca din CV se intelege ca e o persoana de sex masculin, sta tantos in costum de ginerica langa frumoasa lui mireasa, in cea mai frumoasa zi a vietii lui, etc. Ma bucur sa vad ca am un candidat responabil, casatorit, cu familie, calitate ce ar fi de luat in seama pentru proiectul meu, dar, totusi, anuntul nu era pentru un job de ginerica sau pentru vreo firma organizatoare de nunti.

Nimic insa nu ma mai surprinde. De la poze de grup, unde ghici care e candidatul, la poze de la nunta sau cu "ea" intinsa suav pe un pat king size de dormitor, le-am vazut pe toate. Inca nu mi-am dat seama ce ii determina pe unii sa puna astfel de poze in CV-ul lor. CV-ul e intrumentul tau de marketing personal, trebuie sa fie despre tine, intr-adevar, sa te surprinda asa cum esti tu, insa de obicei sfaturile gasite pe Internet sau in carti spun ca trebuie sa te prezinti intr-o lumina favorabila. Iar o poza cu tine in ipostaza de mire / mireasa nu cred ca te va ajuta sa obtii un job. Vei reusi probabil doar sa smulgi un zambet recruiterului, sa il faci sa isi inceapa ziua intr-un ton optimist si sa fie foarte dragut cu candidatii care au stiut sa isi aleaga poza de CV. 

Asadar, fiti selectivi atunci cand vine vorba de insera o poza a voastra in CV. Poate e necesar un efort suplimentar de a mai sta o data in fata aparatului, insa veti avea mai mult de castigat. Sau nu inserati deloc poza, mai ales daca anuntul nu specifica. Mie personal, nu imi plac angajatorii care cer obligatoriu poza candidatului. Da, pentru unele joburi, e oarecum normal. Insa pentru un post de contabil, de exemplu, cred ca e mai important pe unde s-a scolit omul si ce stie sa faca, decat cum arata. Nu e profesionist deloc sa iti respingi candidatii doar pe baza aspectului fizic. Din pacate, in Romania, multi fac inca lucrul acesta. 

Poate intr-o zi va fi mai bine. Pana atunci, deschideti-va CV-ul, uitati-va bine la poza de acolo si puneti-va in rolul angajatorului / recruiterului. V-ati chema la interviu? Daca raspunsul e da, atunci felicitari si multa bafta! Daca raspunsul e nu, atunci stergeti repede poza si abia apoi trimiteti CV-ul catre angajatori. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu